rss
email
twitter
facebook

Pages

۱۳۸۹ فروردین ۲۰, جمعه

عمل جراحي افزايش قد(متد اليزاروف)



عكس ها مربوط به يك پسر 14 ساله است كه به اندازه كافي رشد نكرده است.
پزشك براي درمان كوتاهي فرد و براي افزايش قد از عمل جراحي كمك گرفته است.
روش كار بدين صورت است كه ابتدا هر دو استخوان تيبيا را به طور كامل قطع مي كنند تا يك فاصله كوتاه بين استخوان بوجود بيايد.


سپس فيكساتور مخصوص را روي ساق فرد كار مي گذارند.پيچ هاي فيكساتور را در بالا و پايين بريدگي تيبيا قرار مي دهند.
مرحله بعد چنين است كه روزي يك ميلي متر بين پيچ ها فاصله مي اندازند تا به مقدار يك ميلي متر بين استخوان تيبيا فاصله بيفتد.(در اين بيمار روزي يك ميلي متر فاصله مي افتاد.در بيماران ديگر ممكن است اين فاصله متفاوت باشد.)
اين فاصله بين استخواني كم كم و به مرور زمان پر مي شود و باعث افزايش طول استخوان ساق پا مي شود.
ضمنا مدت درمان براي اين شخص حدود 7 ماه پيش بيني شده است.
پي نوشت:اين متد در سال 1950 توسط يك جراح روسي به نام اليزاروف ابداع شد.



14 نظر:

علی اس. گفت...

سلام
خیلی جالب و با حال بود. واقعا که روش جالبیه!!!!!!!!!!!!

javadalireza گفت...

shoma ke har vaght up kadi ma umadim

یازده دقیقه گفت...

مثل همیشه حرف نداری پویا شریفی.
علیرضا هم هر وقت که آپ کردی اومده دیگه.چی میگی پس؟!

پرتونگاران گفت...

ببخشيد
از محضر عليرضا و مهر پوزش ميطلبم
مهر خيلي هواي عليرضا رو داريا :)

مهر گفت...

هوای تو رو هم دارم. کامنتای علیرضا رو ببین.
راستی دیگه چی نه تا این حد؟

پرتونگاران گفت...

اينكه گفتم آدم دلتنگ به خدا نزديك ميشه و در جواب جوابت

مهر گفت...

got it :))

جوادعلیرضا گفت...

خواهر هوای برادر و نداشته باشه که نمیشه والله نمیدونم چه مرگشه هر وقت یه لینک جدید اضافه میکنم یکی حذف میشه

ناشناس گفت...

سلام خوب هستين ؟
كجايين ؟
متد متد خوبيه ؟
اما حيف نيست تيباي ادميزاد اينجوري بريده بشه ؟

جوادعلیرضا گفت...

دنیا دنیای خستگیست

پويا معماري گفت...

سلام من پويا هستم.راستش خيلي دلم ميخواست از اين عمل هاي جراحي انجام بدم .ولي عكسها و حرفهاي دكترا نااميدم كرده.آقا ما نخواستيم بسكتباليست تيم mba بشيم بيخيال 172 هم قد بدي نيست نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟پويا معمار از تبريز

پرتونگاران گفت...

172 قد متوسطي هست
نبايد ناراحت باشي
موفق باشيد

reza گفت...

من 168 هستم - جزوه کدام دسته از افراد حساب میشم؟ حالا خدایی عمله خوبیه ؟ از زمانی که بخوابی برای عمل تا کامل راه رفتن چند ماهه ؟

ناشناس گفت...

سلام آقا رضا
به نظر من شما قدتون خوبه.
خودم ۱۷۷ سانت هستم.
عوارض اين عمل زياده.
حيفه که واسه چند سانت بيشتر اين عمل رو انجام بديد.
اين عمل واسه اونايي هست که خيلي کوتاهترن.
موفق باشيد